Skip to main content

Beste Virtuagym-team,

We zoeken een oplossing voor de facturatie van een specifiek geval in ons private gym concept.

We hebben een vader en zoon die samen trainen in onze personal training studio en gebruikmaken van het private gym abonnement. Dit houdt in dat ze onbeperkt mogen trainen op reservatie.

De facturatie is als volgt opgebouwd:

• Eerste factuur:
    • Lidmaatschap: 2x €99
    • Opstartkosten: 2x €65
  • Terugkerende factuur:
    • Lidmaatschap 2x €99 (per 4 weken)

De vader wil de factuur ontvangen op zijn bedrijf onder een andere naam dan "Private Gym", namelijk “Ergonomic Coaching”.

Mijn vraag is:

• Hoe kan ik de eerste factuur correct opstellen met de eenmalige kosten en deze naar zijn bedrijf sturen?
  • Hoe kan ik vervolgens de terugkerende factuur (2x €99 per 4 weken) automatiseren en ervoor zorgen dat deze altijd naar zijn bedrijf gemaild wordt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Goedemiddag,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. 

Dit kan je het beste aanpakken door een nieuwe klant aan te maken en hier de gegevens van het bedrijf in te vullen. Vervolgens kan je dan het bedrijf financieel koppelen aan de leden waarvoor deze moet betalen. Dit doe je door bij het kopje facturen op het klantenprofiel op ‘financieel koppelen’ te klikken en aan te geven dat het bedrijf betaalt voor de lidmaatschappen. Op die manier worden de facturen automatisch naar het bedrijf verzonden.

Hopelijk is dit een passende oplossing voor jullie!

Dag Laura,

Bedankt voor de reactie. 

Wordt er dan een totaal factuur gemaakt of staan de beide lidmaatschappen dan toch apart?

Reageer

.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }