Hoe trek je met Virtuagym klanten aan?

  • 8 April 2024
  • 0 reacties
  • 36 Bekeken

Badge +1

Hoi allemaal, ik ben net 1 week online met VG en ik kom wat uitdagingen tegen waarbij ik wat hulp kan gebruiken van ervaren VG gebruikers. Wij zijn een lokale Yogaschool en hebben geen receptie of zijn niet de hele dag open zodat mensen bij ons langs kunnen komen om in te schrijven. Hierdoor zijn wij afhankelijk van nieuwe aanwas die via mond tot mond reclame of via onze website/soc. media binnen komen. Voorheen werkten we met Eversports. Ondanks dit systeem veel minder uitgebreid is, is het wel toegankelijker voor niet leden. Daarom mijn volgende vragen aan jullie hoe dit op te lossen met VG:

 

  1. Nieuwe deelnemers/geïnteresseerden hebben geen toegang tot het lesrooster en moeten zich dus ergens aanmelden op onze site voordat ze wel toegang hebben (dit kan een klant al tegenhouden, maar ik snap dat je geen vervuiling wilt in je database). Hoe doen jullie dit het handigste als je dus geen balie hebt op je locatie?
  2. Hoe kun je ervoor zorgen dat deelnemers makkelijker de weg weten te vinden in het VG systeem? Bij ons oude systeem konden niet-deelnemers makkelijk het rooster in komen en bij het reserveren van een les zelf kiezen op welke manier ze wilden meedoen (losse les, rittenkaart, maandabo). Nu moeten ze eerst credits kopen en zoeken naar welke deelname vorm ze wensen in de webshop (Wij hebben verschillende tabjes met rittenkaarten en abo’s), om dan pas met de credits te kunnen reserveren in het lesrooster.
  3. Het lesrooster is niet toegankelijk omdat hier geen opties zijn om je in te schrijven. We hebben nu als noodoplossing in het rooster bij elke les een link gezet met de mededeling ‘geen credits/lid, bezoek onze webshop’, in de hoop dat deelnemers op die manier zich willen inschrijven.  

Het is daarom angstvallig stil deze eerste week vwb de reserveringen en aankopen. Onze huidige leden zijn wel erg blij met het nieuwe systeem. Nu nog nieuwe!

Kortom graag jullie tips. 


0 reacties

Geen reactie

Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }