Skip to main content

Hi!

 

Wanneer ik trainingsschema’s maak voor de klant en een startgewicht invoer passen zij deze wel eens aan tijdens de training omdat ze zwaarder of lichter tillen. Dit slaan ze dan op en het gewicht van de laatste training wordt niet meegenomen naar de volgende? Het oude ingestelde gewicht vanuit de coach blijft bij de klant staan. Gaat er dan iets verkeerd of moet ik nog iets anders instellen? Ik had gelezen dat er automatisch Progressive overload toegepast wordt, maar dit gebeurt dus ook niet. 

 

Ik hoor het graag!

Hoi Anouk,

 

Dank voor je mooie vraag! Ik help je graag verder.

 

Ik heb dit even besproken met een van onze app developers en het werkt als volgt:

 

Zodra je een trainingsschema maakt met een ingesteld gewicht, zal dit gewicht van toepassing zijn op de eerste week van het trainingsschema. Het systeem zal in die eerste week dit ingesteld gewicht niet overschrijven met een voorgesteld gewicht. Dit gebeurt pas vanaf de week erna, waarna het systeem een gewicht zal voorstellen bij dezelfde oefening, gebaseerd op het laatst ingevulde gewicht van die oefening. 

 

Good to note - het systeem zal enkel een gewicht voorstellen als je de workout opent op de dag dat deze in de activiteitenkalender staat. 

 

Deze gewichtsuggestie wordt dus gebaseerd op het laatst ingevulde gewicht van die oefening, en mocht het aantal herhalingen anders zijn, dan berekent het systeem automatisch het gewicht dat daar bij past. 

 

Ik hoop het hiermee voor je opgehelderd te hebben!

 


Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }