Skip to main content

Sommige leden lopen weleens doelloos rond in de gym op zoek naar nieuwe oefeningen. Sinds een tijdje gebruik ik QR codes om het gebruik van de app te bevorderen. Ik gebruik het op twee manieren:

 

QR code per oefening

Dit wordt voornamelijk gebruikt voor machines/apparaten om het makkelijker te maken om de oefening te loggen in de app. Je leden scannen heel gemakkelijk de QR code die op het apparaat is geplakt. De gegevens staan direct in de activiteitenkalender.

:black_circle: Stappenplan

1. Open je persoonlijke profiel op de computer: klik op je naam rechtsboven in het scherm en klik op "Switch naar Privé ".


2. Ga naar de activiteitenkalender.

 


3. Gebruik de zoekbalk om de activiteit te vinden. Voeg nu de activiteit toe. Een nieuw venster opent met informatie over de activiteit. 
 

4. Klik op "Print QR" linksonder. Hierdoor wordt de QR-code niet afgedrukt, maar wordt er een PNG met de QR-code gedownload.

 

 

5. Open de afbeelding die je zojuist hebt gedownload en druk deze af.
 

6. Herhaal stap 3 tot 5 voor elke QR-code die u moet afdrukken.

 

QR code per trainingsschema

Je kan een aantal oefeningen combineren in een trainingsschema en deze uitprinten als een QR code. Dit wordt gebruikt in bijvoorbeeld open ruimtes waar leden een aantal grondoefeningen doen. Je kan ze makkelijk inspireren door een aantal QR codes af te drukken en deze op te hangen in de open ruimte (of bij andere toestellen waar je meerdere oefeningen achter elkaar kan doen).

:black_circle: Stappenplan

1. Ga naar Coach - Trainingsschema’s in het menu.
 


3. Maak een trainingsschema met de oefeningen die jij wilt hebben. Maak eventueel een Superset/circuit aan om de oefeningen achter elkaar af te laten spelen. 
 

4. Ga terug naar het overzicht van jouw trainingsschema’s. Klik op ‘meer..’ om meer informatie te zien.
 

5. Klik op het kleine QR code icoontje. Er wordt direct een PNG afbeelding gedownload.
 

6. Open de afbeelding die je hebt gedownload en druk deze af.


Ik ben benieuwd of er nog andere mensen in deze community zijn die de QR codes op een andere manier hebben toegepast. Laat het mij weten in een reply hieronder! :pray:

.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }