Hoi allemaal,
Ik vroeg me af wat de mening is van andere gebruikers van Virtuagym over de als standaard ingestelde rustpauze van 30 seconden in trainingsschema's in de coach app.
Ik heb het daarbij specifiek over het gebruik van de rust bij krachtoefeningen (bij HIIT cardio training kan 30 seconden een hele geschikte rustperiode zijn), die eigenlijk altijd 60 of meer seconden zou moeten zijn, afhankelijk van de vorm van krachttraining (in verband met de halfwaardetijd van melkzuur). Een kortere pauze kan leiden tot onvolledig herstel na een set en zelfs blessures door overbelasting.
In principe kan de rustpauze natuurlijk manueel op allerlei tijden gezet worden, maar het begint altijd op 30 seconden. Dat leidt ertoe dat het óf extra werk is om bij elke oefening de rust aan te passen, óf dat gebruikers zonder kennis van trainingsleer het laten staan op 30 seconden. Wie weet zijn er zelfs ook instructeurs die bij het maken van een trainingsschema besluiten dat het teveel gedoe is om het aan te passen en het gewoon laten staan.
Met zo'n grote groep van gebruikers vraag ik me af hoeveel mensen onwetend aan het trainen zijn met een minder effectief of wellicht zelfs blessuregevoelig schema.
Ik heb dit zelf ook aangekaart bij Virtuagym op 31 maart 2021 en dit zou toen worden doorgegeven, maar ik heb er geen terugkoppeling over ontvangen en het staat nog op 30 seconden.
Wie weet mis ik iets, of is er een goede reden voor.. wat is jullie mening hierover?
Standaard 30 seconden rustpauze in trainingsschema's in coach app
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.