Skip to main content

Hoe werkt het precies met het versturen van bulkberichten? Ik weet dat we tot 25 klanten per keer kunnen benaderen, maar is het mogelijk om dezelfde bulk een week later opnieuw een bericht te sturen? Of moet ik dan weer alle klanten één voor één selecteren?

Groet, Sabrina 

Dutch Diet 

Dag Sabrina, 

Bedankt voor het delen van je vraag via de community!

Wanneer je regelmatig berichten of informatie wilt delen met dezelfde groep leden, zul je een geselecteerde groep kunnen aanmaken binnen de community. In het arktikel hieronder lees je hoe je dit kunt doen.

Wanneer je iedereen een mail wilt sturen, kan dit via een Mailchimp integratie.

Met MailChimp kun je eenvoudig e-mails versturen naar geselecteerde groepen. Hier is een stapsgewijze benadering die je zou kunnen volgen:

1. Ga naar Klanten > Tag en selecteer de juiste tag die overeenkomt met de doelgroep waarnaar je de e-mail wilt sturen.
  2. Exporteer alle klanten met de specifieke tag naar een Excel-bestand.
  3. In dit Excel-bestand vind je alle e-mailadressen van de geselecteerde klanten.
  4. Importeer deze e-mailadressen in MailChimp en stel je e-mailcampagne in zoals gewenst.
  5. Verzend vervolgens je e-mails via MailChimp naar de geselecteerde groep.

Hopelijk kom je hier verder mee!

Met vriendelijke groeten,

Isabelle

Hoi Isabelle,

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas is mijn vraag nog niet helemaal beantwoord. Wat ik wil weten, is of ik de klanten die ik per 25 selecteer ook de week erna in één keer opnieuw kan benaderen, of dat ik ze weer één voor één moet selecteren via "Stuur privébericht." Ik vind Mailchimp te bewerkelijk, dus die optie valt voor mij af.

Daarnaast vind ik het idee van de community heel handig, maar ik wil graag weten: als ik een groep aanmaak, bijvoorbeeld voor premiumleden, en hen in één keer een bericht wil sturen, worden hun profielnamen en foto's dan zichtbaar? Ik heb deze namelijk afgeschermd, maar ik wil zeker weten dat ze anoniem blijven.

Alvast bedankt voor je hulp!

Dag Sabrina, 

Dank voor je reactie en aanvulling. 

De privéberichten functie heeft helaas geen terugkomende verzendlijst, deze zul je handmatig opnieuw moeten selecteren. 

Wanneer leden berichten in de community plaatsen, zal dit inderdaad gebeuren onder hun naam en foto. Echter kun je bij het aanmaken van een groep instellen dat de ledenlijst verborgen wordt, en dat alleen personeel berichten kan plaatsen. Op deze manier kun je berichten delen met de groep en blijven de leden anoniem.

Met vriendelijke groeten,

Isabelle Thuijs

Reageer

.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }