Skip to main content

Wij gebruiken nu magneetkaarten en gaan tzt overstappen naar QR of RFID

Wie heeft dit eerder gedaan en heeft tips? En daneen RFID kaart of een tag?

En wat doe je met borg die eerder voor pasjes is voldaan?

 

Ik hoor graag hoe jullie hier creatief en qua marketing mee zijn omgegaan!

Met sportieve groet,

Tim van Fitlife Budel

Ha Tim, ik ben persoonlijk een grote fan van QR codes. Waarom? 

  • geen gedoe met pasjes, die moeten worden aangemaakt
  • nooit pasje vergeten of verloren (men heeft altijd telefoon met app)
  • milieuvriendelijk want geen afval van oude pasjes
  • klanten kunnen direct de club in na aankoop van hun abonnement online (ze downloaden de app, loggen in en kunnen direct inchecken! 
  • Voor senioren die mobiel moeilijk vinden kun je altijd nog barcode pasje aanbieden

Waarom toch RFID? Alleen als je bepaalde connected oplossingen hebt in je club, zoals inloggen met RFID op cardio of kracht apparatuur of lockers, zou ik toch voor rfid kiezen. Mensen met een Android telefoon kunnen dan zelfs hun telefoon linken aan lidmaatschap (via NFC). 


Je kunt ook voor allebei kiezen. Wij merken dat vooral jongeren het fijn vinden om met hun telefoon in te checken. Ouderen gebruiken vaker een pasje. Je kunt meerdere scanners op 1 toegangspoort aansluiten.

Verder zou ik niet met borg voor pasjes werken, maar gewoon een bedrag rekenen voor een nieuwe pas wanneer mensen hun pas kwijt zijn. Als je op de juiste plek inkoopt en voor een goed bedrag verkoopt kun je zelfs winst maken (5 euro voor een nieuwe pas vinden mensen niet raar).

Als je voor allebei gaat, kun je een rfid pas ook optioneel verkopen en direct een bedrag rekenen. Op deze manier geef je ook geen passen aan leden die ze toch niet gaan gebruiken.


Hi @TimRutten 
Ter aanvulling op bovenstaande antwoorden: het is met de juiste barcodescanner mogelijk om gebruik te maken van zowel QR-codes via de telefoon als van pasjes met een barcode. Hiervoor heb je een scanner nodig met mobiel scherm scannen mogelijkheid. Voor de modellen kan je dit artikel checken.
Voor leden zonder telefoon zou je bijvoorbeeld pasjes met barcode kunnen aanbieden. Deze kan je in het klantprofiel koppelen 🙂


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }