Vraag

credits

  • 4 April 2024
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

Badge +1

Heeft iemand een idee? Ik boek mijn klanten altijd tot een jaar tevoren in. Hiervoor stel ik eerst in dat men een jaar vooruit kan boeken zodat dit lukt maar nu staan mijn credits zo ingesteld dat ze per direct worden benut dus kan ik een nieuwe klant niet meer vooruit inboeken zonder eerst de creditinstelling te wijzigen en op een jaar vooruit boeken te zetten. Daarna alles weer terug te zetten naar max 1 mnd vooruit boeken en credits op direct benutten. Klopt dit? Of kan dit handiger?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Same here! Doe dit ook zo

Badge +1

Same here! Doe dit ook zo

Hoe staan jouw credits ingesteld? Ik kreeg de tip om het dan tot 14 dagen voor les start af te schrijven in te stellen, dan heb je de minste kans dat ze tever vooruit de credits gebruiken.

Hi @Solide Yoga ! leuk dat je ook de community hebt gevonden :) Wat we per mail hebben besproken zal ik hier ook nog even delen.

De credit afschrijven een periode van tevoren. Dit zorgt voor de mogelijkheid vooruit te kunnen plannen. Een lid heeft niet direct credits nodig om een les (voor) te boeken. Zo kan je zo ver vooruit plannen als je wil. Het systeem zal de ingestelde periode van tevoren een credit afschrijven. Als er geen credit beschikbaar is, ontvang je hier een mail over. Dit geeft je de kans om alsnog een credit te verkopen aan de klant of om de les te annuleren. In de deelnemerslijst staat niet betaald achter de naam, tot de credit is afgeschreven. Het maakt niet uit voor welke periode je kiest.

Let op: het systeem annuleert de les niet op het moment dat er onvoldoende credits zijn, dit dien je zelf te doen. Verder is het belangrijk te weten dat iemand hierdoor ook ingepland kan zijn, ook als er op het moment van afschrijven geen credits zijn. Iemand kan dus een plek bezet houden.

De credit afschrijven onmiddellijk. Hierbij wordt op het moment van boeken een credit afgeschreven. Als je voor een bepaalde periode wil kunnen boeken (bijvoorbeeld een jaar, een keer per week), kan je het beste alle credits voor de rest van het jaar tegelijk toewijzen. Je kan lessen boeken voor het aantal credits dat er in de balans staat. Iemand krijgt de credit terug bij annuleren van de les, afhankelijk van de gratis annuleringsperiode, en kan de credit opmaken binnen de originele geldigheid.

Het wisselen van moment van afschrijven, raden wij af. Door het wisselen van het moment van afschrijven, wordt aan het systeem verschillende dingen verteld. Dit zorgt ervoor dat sommige boekingen wel en andere boekingen niet zijn betaald.

Als je wisselt van onmiddellijk naar een periode van tevoren, zijn de bestaande lessen betaald en is er geen probleem.

Als je instelt op een periode van tevoren en vervolgens wisselt naar direct. In dit geval denkt het systeem eerst dat bestaande lessen een periode van tevoren moet afschrijven, maar door te wisselen, wordt verteld dat het direct is afgeschreven. Daarom worden deze lessen niet afgeschreven.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijkheid geeft!

Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }