Hi Curves Meppel,
Bedankt voor je bericht.
Ik zie dat jullie gebruikmaken van beide roosters. Je vraag lijkt betrekking te hebben op het afsprakenrooster. Het is inderdaad mogelijk om een coach handmatig in te plannen, ook wanneer de coach als niet beschikbaar staat. Het rooster geeft in dat geval wel een melding: “is niet ingepland; er zal een nieuwe beschikbaarheid worden aangemaakt.” Dit is bedoeld om flexibiliteit te bieden. Het inroosteren van een coach die officieel niet beschikbaar is, gebeurt dus alleen als iemand dit bewust kiest.
De oplossing is om uitsluitend te kijken naar de personeelsleden die onder het kopje ingepland personeel staan. Als de coaches onder het kopje niet ingepland staan, betekent dit dat zij nog niet zijn ingepland in de beschikbaarheid. Als een coach al geboekt is, geeft het systeem dit ook aan en is het niet mogelijk om deze coach nogmaals in te plannen.
Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, laat het gerust weten.
Groetjes,
Fabienne
Hallo Fabienne,
Het is mij wel duidelijk. Alleen blijkt in de praktijk dat niet iedereen goed ziet of leest dat er een kopje niet ingepland is. Ik zie zelf wel het onderscheid maar snap ook wel dat het niet voor iedereen overzichtelijk is. Mijn ervaring is inmiddels dat de volgende tekst “is niet ingepland; er zal een nieuwe beschikbaarheid worden aangemaakt.” iemand die niet weet hoe het systeem achter de schermen werkt niets zegt.
Ik zou dus graag een optie krijgen waarbij alleen weer het kopje ingepland personeel zichtbaar is of een mogelijkheid om de optie waarbij een coach toch ingepland kan worden uit te kunnen zetten.
Elke andere optie om alleen een coach op vaste tijden beschikbaar te maken is ook welkom.
Met een sportieve groet, Janine