Vraag

Kun je ook een selectie aan klanten mailen?

  • 6 April 2024
  • 2 reacties
  • 20 Bekeken

Badge +1

Kun je in dit systeem ook een groep klanten mailen? Anders dan alleen de uitnodigingsoptie? Ik wil bijvoorbeeld graag alle deelnemers met de tag voor 5Rittenkaart aanschrijven over iets wat alleen hun aangaat. Maar ik zie nergens een optie om klanten in een bulk te emailen? Of kijk ik ergens overheen. Mocht het niet lukken, is er dan een optie om klantgegevens te exporteren zodat ik ze op een andere manier kan benaderen?


2 reacties

Hi!

 

Hartelijk dank voor je bericht.
 

Helaas biedt Virtuagym momenteel geen mogelijkheid om e-mails in bulk naar groepen te verzenden. We begrijpen echter dat dit een belangrijke functie kan zijn voor jouw behoeften.
 

Een alternatieve oplossing is om gebruik te maken van onze integratie met MailChimp. Met MailChimp kun je eenvoudig e-mails versturen naar geselecteerde groepen. Hier is een stapsgewijze benadering die je zou kunnen volgen:

  1. Ga naar Klanten > Tag en selecteer de juiste tag die overeenkomt met de doelgroep waarnaar je de e-mail wilt sturen.
  2. Exporteer alle klanten met de specifieke tag naar een Excel-bestand.
  3. In dit Excel-bestand vind je alle e-mailadressen van de geselecteerde klanten.
  4. Importeer deze e-mailadressen in MailChimp en stel je e-mailcampagne in zoals gewenst.
  5. Verzend vervolgens je e-mails via MailChimp naar de geselecteerde groep.


Als je nog verdere vragen hebt of hulp nodig hebt bij dit proces, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder!

Fijne dag!

Badge +1

Dankjewel, nog even een vraagje, want hoe exporteer ik de klanten? Ik zie nergens een download link als ik een tag heb geselecteerd. Ik zie alleen een knop met uitnodigingen sturen naar diegenen die nog geen geaccepteerd account hebben. 

Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }