Skip to main content
  • G

    gert-jan westerhout Explorer

     


     

    1. Als een lid het lidmaatschap wil beëindigen, dan kunnen we alleen kiezen uit 'per direct' of einde contractdatum. Ik zie geen optie om zelf een datum te kiezen, bijvoorbeeld een maand eerder dan afloop contract, maar dit willen we wel kunnen doen. Is er een alternatieve route om zelf de einddatum te bepalen, behalve afwachten tot het die datum is en dan per direct invoeren? Dat is namelijk onhandig vanwege de factuurstroom die dan al tot stand is gekomen.
    2. Als een lid het lidmaatschap wil wijzigen, bijvoorbeeld van 1x per week naar 2x per week trainen, is er dan een optie om het lidmaatschap om te zetten, of is de enige optie beëindigen per direct of einde contract en dan het nieuwe lidmaatschap toevoegen m.i.v. de nieuwe datum? Ook dan lopen we dus aan tegen de situatie van vraag 1.

Hi @gert-jan westerhout 

Dank voor jouw bericht en goed je dat hier de community voor gebruikt. Ik zal de vragen per punt behandelen:

  1. Hier is inderdaad een alternatief voor. Je kan vóór het beëindigen van het lidmaatschap namelijk alvast de einddatum aanpassen. Klik op het potloodje > Kies de datum naar wens > Opslaan > Ga daarna naar “Lidmaatschap beëindigen” en doe dat per jouw gekozen datum

     

  2. Helaas bieden we hier nog geen flexibele manier voor aan: het is dus inderdaad het geval dat je het best kan kiezen voor het beëindigen van een lidmaatschap per gewenste datum én het nieuwe lidmaatschap per gewenste, toekomstige ingangsdatum laten starten, zodat deze mooi in elkaar overlopen.

Mocht je over bovenstaande punten aanvullende vragen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Wanneer het antwoord jou geholpen heeft, dan kan je klikken op “Beste antwoord”, zodat de reactie bovenaan blijft staan.

Fijne dag!


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }