Sinds afgelopen zondag werkt het registeren van aanwezigheid niet meer. Ik durf vrij zeker te zeggen dat dit komt doordat de zomertijd is ingegaan en het systeem hier niet op de juiste manier mee omgaat.
Ik had de optie “Markeer klant als present als ze {tijd} minuten voor het begin van de activiteit inchecken” al op 120 minuten staan, want korter werkte al niet.
Is er iets wat ik kan doen aan mijn kant? Of kunnen jullie dit oplossen?
Ik heb er al over nagedacht om de tijdzone in het portaal instelling aan te passen, maar dit heeft waarschijnlijk veel andere bijwerkingen.
Het is een cruciaal onderdeel van Virtuagym voor ons, omdat zonder controle het aantal no-shows extreem hoog wordt.
Even kort mijn idee van wat er aan de hand is:
In de winter is Nederland UTC+1, en in de zomer UTC+2. De check-in client gebruikt de UTC tijd terwijl het Virtuagym portaal de lokale tijd (UTC+2) gebruikt.
Het verschil tussen check-in en start van de les is daarom meer dan 120 minuten. Omdat 120 minuten de maximale instelling is, wordt er nooit iemand aanwezig geregistreerd voorafgaand aan de les. Als er ná de start van de les wordt ingecheckt, is dat wel binnen de 120 minuten en wordt die persoon wel op aanwezig gezet.
Voordat de zomertijd inging, was het zo dat met de instelling van 120 minuten, de check-in 60 minuten voorafgaand aan de les geregistreerd werd (en dus niet 120 zoals aangegeven). Dit was voor mij een work-around om het toch te laten werken. Helaas werkt dat nu niet meer.