Skip to main content

Sinds afgelopen zondag werkt het registeren van aanwezigheid niet meer. Ik durf vrij zeker te zeggen dat dit komt doordat de zomertijd is ingegaan en het systeem hier niet op de juiste manier mee omgaat.

Ik had de optie “Markeer klant als present als ze {tijd} minuten voor het begin van de activiteit inchecken” al op 120 minuten staan, want korter werkte al niet.

Is er iets wat ik kan doen aan mijn kant? Of kunnen jullie dit oplossen?

 

Ik heb er al over nagedacht om de tijdzone in het portaal instelling aan te passen, maar dit heeft waarschijnlijk veel andere bijwerkingen.

Het is een cruciaal onderdeel van Virtuagym voor ons, omdat zonder controle het aantal no-shows extreem hoog wordt.

 

Even kort mijn idee van wat er aan de hand is:

In de winter is Nederland UTC+1, en in de zomer UTC+2. De check-in client gebruikt de UTC tijd terwijl het Virtuagym portaal de lokale tijd (UTC+2) gebruikt.

Het verschil tussen check-in en start van de les is daarom meer dan 120 minuten. Omdat 120 minuten de maximale instelling is, wordt er nooit iemand aanwezig geregistreerd voorafgaand aan de les. Als er ná de start van de les wordt ingecheckt, is dat wel binnen de 120 minuten en wordt die persoon wel op aanwezig gezet.

Voordat de zomertijd inging, was het zo dat met de instelling van 120 minuten, de check-in 60 minuten voorafgaand aan de les geregistreerd werd (en dus niet 120 zoals aangegeven). Dit was voor mij een work-around om het toch te laten werken. Helaas werkt dat nu niet meer.

Hi Joey!

 

Bedankt voor je bericht hier en je grondige uitleg en onderzoek.

 

Ik heb dit zelf proberen te reproduceren door ‘120 minuten voor de activiteit’ in te stellen in mijn portaal en vervolgens handmatig een klant in te checken via de check-in module. Daar werkte dat wel zoals je kunt zien in deze Loom

 

Echter, wees een collega mij erop dat er een bug is ontdekt die enkel ontstaat met daadwerkelijke hardware. Vandaar dat het ook lastig is voor mij om dit te reproduceren zonder fysieke check-in. 

 

Ik heb je case wel beschreven en vermeld in de bug ticket en ik zal je op de hoogte brengen van de ontwikkeling, en eventuele oplossingen.

 

Ik heb ook jouw argumentatie vermeld betreffende de tijdzones dus ik zal het je laten weten of het klopte!


 

Ik heb dit zelf proberen te reproduceren door ‘120 minuten voor de activiteit’ in te stellen in mijn portaal en vervolgens handmatig een klant in te checken via de check-in module. Daar werkte dat wel zoals je kunt zien in deze Loom

 

Wat je zegt klopt, de handmatige check-in werkt wel zoals het hoort, maar dat komt dus omdat deze check-ins via het webportaal geregistreerd worden, en niet door de check-in client.


Hi Joey!

 

Aha, dan vermoed jij dus dat jouw check-in client een andere tijdzone bevat dan het Virtuagym portaal, klopt dat?

 

In ieder geval kan ik je melden dat je constateringen kloppen! De check-in module verwerkt niet de juiste tijdzone, wat deze issue veroorzaakt.

 

Ons development team heeft deze bug in het visier, echter heeft een andere issue de laatste tijd prioriteit gehad. Zodra die is opgelost kan deze ticket opgepakt worden. 

 

Ik zal je op de hoogte houden!


Hi Joey!

 

Aha, dan vermoed jij dus dat jouw check-in client een andere tijdzone bevat dan het Virtuagym portaal, klopt dat?

 

 

Ja inderdaad. Zou het kunnen dat er meerdere check-in clients in omloop zijn en dat ik de verkeerde heb gedownload?


Hi @JoeyWensveen 

 

Er is een ticket in onze interne bug tracking tool waarin ik jouw case heb gemeld; hierin reageerde mijn collega van development en legde ze me uit dat jouw argumentatie klopte: iets veroorzaakt een probleem in het synchroniseren van tijdszones tussen het systeem en de check-in client.

 

Of dit een probleem is over het hele systeem of enkel voor specifieke check-in software weet ik niet, dat heb ik even nagevraagd. 

 

Keep you posted!

 

 


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }