Ik heb een vraag over het instellen van betalingen via het platform. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de eerste betaling van een nieuw lidmaatschap direct via incasso wordt afgeschreven, en dat er vervolgens automatisch na 4 weken een nieuwe incasso wordt aangemaakt?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bladzijde 1 / 1
Hi team SevenHealthClub,
Bedankt voor je bericht!
Als je wilt dat de eerste factuur direct na toewijzing van het lidmaatschap wordt geïncasseerd, volg je de volgende stappen:
Kijk eerst of er al een pro forma in het systeem is aangemaakt. Is dat niet het geval? Ga dan naar het klantenprofiel → producten → klik op het lidmaatschap → 3 puntjes → '’volgende factuur aanmaken'’
Wanneer de pro forma in het systeem staat, kan je deze handmatig naar Mollie sturen. Ga hiervoor naar het financiële overzicht → filter op openstaand & automatische incasso → selecteer de pro forma → opties → online betaling uitvoeren.
Ik zie dat jullie lidmaatschappen al wel staan ingesteld op 4 wekelijks factureren dus, de pro forma's zullen in ieder geval vanaf het moment van aanschaf berekend worden op 4 weken.
Als je wilt dat deze ook precies 4 weken (28 dagen) ná de eerste incasso wordt afgeschreven, kan dit alleen als je de betaalfrequentie naar Mollie op dagelijks zet (systeeminstellingen → betaalmethoden), en de factuurinstellingen bij de lidmaatschappen op '’1 dag voor voor de startdatum van de nieuwe betaalcyclus'’.
Daardoor zal 1 dag vóór de 28ste dag de pro forma worden aangemaakt, welke of net op de dag zelf, of de dag daarna naar Mollie worden gestuurd voor de incasso.
Houdt er wel rekening mee dat de 28ste dag niet synoniem staat voor de 28ste van de maand. Dit is afhankelijk vanaf welke datum het lidmaatschap is afgesloten.
Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, vernemen wij deze graag!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.