Skip to main content

Hallo,

 

Bij onze club komen er leden mee om een proefles te draaien, en hiervoor willen we een dagpas in gaan stellen binnen onze club. Via lidmaatschappen kan ik alleen maar de duur van 1 week selecteren. Dit wil ik graag zo inrichten dat deze op het moment van aankoop 1 dag geldig is. Hebben jullie hier ervaring mee?

 

 

Kan ik tevens vanuit het systeem een QR-code aanmaken zodat deze gescand kan worden en meteen betaald kan worden via de telefoon?

 

Met een vitale groet,

 

Dirk-Jan

Hi Dirk-Jan,

 

Bedankt voor je vraag!

 

Voor een dagpas kan je het beste een Kassa Product aanmaken en deze vervolgens in de Webshop plaatsen. 

 

Op het Kassa Product aan te maken:

  • Voeg een naam toe, een beschrijving en een afbeelding.
  • Selecteer een productgroep (te gebruiken om jouw producten in te sorteren in de kassa).
  • Selecteer een inkomstencategorie (te gebruiken in financiële rapporten).
  • Stel een prijs in voor het product.
  • Selecteer het BTW-tarief.
  • Optioneel: stel een tijdelijke beschikbaarheid in, als het product gebonden is aan specifieke periode van verkopen.
  • Geavanceerde opties: Klik op deze button om de credit te verbinden aan dit product. Dit zet je op 1 met als geldigheid 1 dag. 

 

 

Dit product kan je vervolgens in de Webshop plaatsen:

 

  1. Ga naar “Systeeminstellingen.”
  2. Klik op “Webshop” onder de “Manage” module.
  3. Scroll naar beneden naar “Categorieën.”
    Klik op “+ Voeg categorie toe”  wanneer je nog geen categorieën hebt aangemaakt. De categorieën zullen worden weergegeven in je webshop. De dagpas kan in meerdere categorieën tegelijk beschikbaar worden gesteld.
  4. Klik vervolgens op ''+ Product toevoegen” onder de categorie.
    Hier kies je de dagpas. Klik op ''Opslaan” om het product toe te voegen aan de categorie. 

Om klanten meteen te laten betalen kan je het beste als betaalmethode iDeal selecteren. Klanten zullen dan direct via hun telefoon doorverwezen worden naar de betaalpagina. 

 

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mochten er nog vragen zijn, laat het dan vooral even weten. 

 

Een hele fijne dag! 


Dank je wel voor deze tip 🙂 Ik heb het voor elkaar gekregen


We zijn het even aan het uittesten geweest, maar het werkt nog niet zoals wij willen. We hebben een QR code gemaakt van de url link waarbij leden deze makkelijk kunnen scannen. Op het moment dat ze hem scannen moeten ze eerst een VG account aanmaken, daarna hun rekeningnummer invoeren. Kan dit anders ingesteld worden? bijvoorbeeld dat de leden de QR code scannen, meteen naar de betaallink worden gestuurd en dan achteraf pas alle gegevens hoeven in te vullen?


Hi Dirk-Jan,

 

Op het moment van scannen zal inderdaad eerst een VG account aangemaakt moeten worden, dit is helaas niet uit te schakelen. Wel kan je uitvinken dat nieuwe klanten geen betalingsgegevens hoeven in te vullen. 

 

Om dit in te stellen, ga naar Systeeminstellingen > Webshop > toggle “Vraag om rekeninginformatie bij online inschrijving.”

 

Dit zal het aanmeldingsproces zeker versoepelen. Let er wel op dat, mocht de klant uiteindelijk lid worden, je zelf handmatig de betalingsgegevens aan het klant profiel toevoegt!

 

Laat maar weten als hier nog vragen over zijn!

 

Fijne dag, Dirk-Jan!


Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }