Skip to main content

Wij komen er zojuist achter dat het voor leden mogelijk is om een account te delen en gezamenlijk gebruik te maken van de QR-code om in te checken. Is er iets wat we kunnen doen om dit te voorkomen, behalve volledig overgaan op andere vormen van inchecken?

Wij denken aan het maken van foto's van alle leden, maar dan zou het lid zijn foto zelf kunnen aanpassen.

Hi Joey!

Begrijp ik goed dat je bedoelt dat leden de inloggegevens van hun account delen, zodat meerdere mensen gebruik kunnen maken van hun lidmaatschap?
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en zou zeker niet de reden moeten zijn om juist van een handige en moderne check-in methode als de QR-codes weer over te moeten stappen naar een analoge variant. Daarnaast hou je ook daarbij altijd het risico dat pasjes/bandjes/tags uitgeleend kunnen worden.

QR-code check-in📱
Wij raden de QR-code nog altijd aan als de meest veilige vorm van inchecken. Naast het feit dat de QR-code zelf iedere 30 seconden vernieuwd wordt en hierdoor het delen van een schermafbeelding al beperkt wordt, is het ook mogelijk het aantal toestellen waarop iemand ingelogd mag zijn te beperken. Door contact op te nemen met onze supportafdeling kunnen de volgende factoren aangepast worden:

  • Of er een maximum aan het aantal ingelogde toestellen moet zitten
  • Of dit ook voor personeel zal gelden
  • Hoeveel het maximum mag zijn
  • Hoeveel dagen ertussen moeten zitten voordat iemand van toestel kan wisselen.


Leden foto's 👤
Het bijhouden van foto's van de leden kan zeker helpen om de incheckende leden te kunnen verifiëren. Jullie kunnen zelf foto's toevoegen aan het klantprofiel van de leden. Voor de leden die hun gebruikersprofiel geactiveerd hebben, en daar een profielfoto in hebben gesteld, zal het systeem die afbeelding de eerste keer automatisch doorsturen naar het klantprofiel in jullie leden bestand indien nog leeg is.
In dit topic lees je daar meer over.

Ik ben benieuwd of deze tips jullie kunnen helpen een eerlijk beleid aan te houden waarbij leden geen misbruik maken van jullie diensten, zodat jullie geen politieagent hoeven te spelen 👮


Hoi Annika, bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad wat ik bedoel, ik heb hier eerder deze week per toeval iemand op betrapt. Dat er geen schermafbeelding gemaakt kan worden had ik begrepen, maar nu kunnen mensen net als met Netflix hun account delen en zo met een onbeperkt aantal mensen inloggen en gebruikmaken van het lidmaatschap.

Natuurlijk is het ook mogelijk een ledenpas te delen, maar daar zit in ieder geval nog een logistieke handeling tussen die het moeilijker maakt.

Voor een grote sportschool als de onze is het onmogelijk om te onthouden welke naam bij welk gezicht hoort. Het is ook niet te zeggen hoe vaak hier misbruik van wordt gemaakt (misschien was het alleen die ene persoon).

Als de gebruiker zelf de foto op het klantprofiel niet kan aanpassen, is dat mogelijk een optie voor ons om dit te voorkomen (hoewel dat met terugwerkende kracht veel werk is).


Hi Joey,

Ik begrijp heel goed dat je het delen van inloggegevens zo veel mogelijk wil beperken. Vandaar dat ik denk dat de optie om het aantal toestellen waarop een account tegelijk ingelogd kan zijn, zoals ik hierboven noemde, een hele geschikte oplossing voor jullie kan zijn.

Aangezien dit in de back-end van ons systeem voor jullie club aangepast dient te worden, raad ik aan daarvoor contact op te nemen met onze supportafdeling. Zij stellen dit graag voor je in!


Dankjewel, daar ga ik gebruik van maken!


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }