Skip to main content

Dag, ik ben eigenaar van Donna Vitale, (bestaat sinds 2010) een sportschool voor vrouwen en recentelijk overgestapt naar virtuagym met 500 klanten.
Dagelijkse bilaterale communicatie met mijn klanten is erg belangrijk/cruciaal. 

Wat ik mis is duidelijke informatie c.q. stappenplan in de helpdesk over hoe je (als reeds bestaande organisatie met 500+ klanten) dagelijkse bilaterale communicatielijnen opzet. Ik heb zelf e.e.a. op een rijtje gezet, maar het is wel een zoekplaatje voor mij, laat staan voor de klanten. Ik mis ook een chatfunctie met klanten. Nu ben ik zelf aan het uitvinden hoe je als dienstdoende coach het gemakkelijkst berichtjes kunt sturen en belangrijker nog, hoe de klanten deze dienstdoende coach het gemakkelijks kunnen bereiken. Ik kreeg wel nuttige tips van mijn onboarding begeleider, maar het zou o zo handig zijn als je hier een stappenplan van terug kunt vinden in de helpdesk.

Natuurlijk kun je een email sturen v.v. maar dan gaan oude berichten verloren in de emailbox en zijn niet alle communicaties met klanten terug te vinden in het systeem.

Alternatieven :

  1. hoe werkt privebericht- is dat bilateraal ? Ik heb zelf getest dat ik een prive bericht naar een klant stuur vanuit het scherm klantgegevens (stuur privebericht)
  2. Klant krijg dan een alert in ‘ik’ onderaan in de app.Als je dan op het belletje klikt krijg je een notificatie te zien dat er een prive bericht is. Als je daarop klikt kom je bij de berichten die op de mobiel lastig te lezen zijn overigens.

    je zou verwachten dat als ik op de tegel ‘mijn profiel klik’, ik ook een alert zie dat er een bericht voor mij is. Dat is niet het geval. Conclusie : er is een verschil tussen de tegelfunctie ‘ mijn profiel’ en de functie van ‘ik’ onderaan in de app. terwijl ze beiden naar het profiel leiden.

Vraag : Hoe werkt een bericht via de tegel ‘stuur een bericht’ hoe kan ik klanten bereiken via die Tegel, maar belangrijker nog: hoe kan de klant mijn dienstdoende coach bereiken via diezelfde tegel? 

En dan de community. het lijkt erop dat klanten eerst mij moeten volgen v.v., voor er berichten op de tijdslijn van de klant kunnen worden gezet. Ik moet nog uitvinden hoe dit precies werkt en ben van plan om zelf maar een stappenplan te maken die simpel en eenvoudig op te volgen is voor digibeten. Wie heeft dit wiel eerder uitgevonden?

Graag stappenplan als iemand dat al eerder heeft uitgevonden.

 

Hi Tineke,

Welkom op de community en wat een mooi topic om hier te bespreken.

Wanneer je dagelijks bilaterale communicatie met je klanten hebt kan ik mij voorstellen dat je behoefte hebt aan snelle en makkelijke manier waarop dit kan, zoals inderdaad een chat functie.

Zou je kunnen aangeven of je dan vooral opzoek bent naar een functie waarbij jij klanten als eerst benadert waarop zij vervolgens kunnen reageren? Of dat je het juist prettig zou vinden wanneer klanten het contact ook kunnen initiëren? Met 500+ klanten kan ik mij namelijk voorstellen dat je dan een hoop berichten binnen krijgt wat wellicht niet altijd wenselijk is.
Ik vraag dit omdat wij op dit moment bezig zijn met de ontwikkeling van een chat functie. Feedback is dan ook erg welkom, ook door andere clubs. Ik wil andere clubs bij deze dan ook uitnodigen om op dit topic te reageren met feedback/wensen/suggesties.

Tot de chat functie live is, is het inderdaad een goed idee om met privé berichten te werken. Deze zijn privé en dus bilateraal. Op dit moment werkt het voor deze functie zo dat de club het eerste contact altijd moet initiëren. Vervolgens kan de klant op dit gesprek reageren en zal het gesprek lopend blijven. Een volgende keer kan de klant dus gewoon weer terug gaan naar dit gesprek en een nieuw bericht starten.

Via de tegel “stuur een bericht” kun je 3 dingen doen:
- Zet een bericht op je eigen profiel.
- Stuur een bericht naar een vriend
- Plaats een bericht in een groep > kies groep (als het er meerdere zijn).
Let wel, deze communicatie is allemaal zichtbaar op de community en is dus openbaar. Het gaat in geen geval om een privé gesprek.

Voor het plaatsen van een bericht op iemand zijn tijdslijn dien je inderdaad vrienden te zijn. Nadat je vrienden bent geworden kun je hier bovenstaande tegel voor gebruiken.

Een andere optie (niet bilateraal) is om groepen in de community aan te maken waarbij je toestaat dat alle leden van de groep berichten kunnen plaatsen. Mocht er dan behoefte zijn aan een privé gesprek dan kun je deze leden alsnog persoonlijk benaderen via een privé bericht.

Heeft iemand anders nog goede tips voor Tineke?

Groetjes,
Lian


Dag lian,

Is er ergens een handleiding met stappenplan waar duidelijk staat hoe klanten vrienden van elkaar kunnen worden? Zo niet, kunnen jullie me de stappen uitleggen?


Wat is de status van de chatfunctie? hebben jullie zicht op wanneer deze gerealiseerd is?


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }