Skip to main content

Hoi!

 

Elke maand doe ik een analyse over hoeveel actieve leden we nu effectief hebben. En hoe onze club is gegroeid ten opzichte van de vorige maand.

 

Hiervoor selecteer ik bij leden en personeel op leden met actief lidmaatschap. Deze lijst exporteer ik ik excel. Ik merk op dat iemand die twee soorten producten lopen heeft ook tweemaal in deze lijst voorkomt. 

 

Is het ook mogelijk om een lijst te exporteren van ‘unieke’ actieve leden. Zodat leden die twee producten hebben niet tweemaal geteld worden?

Hi Brad!


Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag op de hoogte bent van de hoeveelheid leden met een lidmaatschap die er écht in de club rondlopen.

Hiervoor raad ik vooral aan om gebruik te maken van de bedrijfsstatistieken waar je van een gewenste periode exact kunt zien hoeveel actieve leden er bij jullie club waren aan het begin van die geselecteerde periode.

Voorbeeld actieve klanten in bedrijfsstatistieken.

Daarnaast kun je eventuele dubbele waarden ook uit het Excel bestand dat je exporteert verwijderen door bijvoorbeeld de stappen in dit artikel van Microsoft toe te passen.

 

Mochten andere gebruikers hier toevallig nog andere slimme trucjes voor hebben zijn we daar natuurlijk ook heel benieuwd naar!


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }