Skip to main content

hoi, ik heb in dec en februari met de carnaval twee dagen alle lidmaatschappen gepauzeerd. ik zie op dit moment alleen pro forma facturern klaar staan van nieuwe leden waarbij de oauze niet is ingesteld. waarom zie ik alle andere pro firma facturen nog niet? ben ik nog een paar dagen te vroeg? ik ben bang dat de hele facturatie een hele maand opschuift en ik hiervan geen inkomen kan genereren deze maand. kunnen jullie mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat. dank je

Hi @Joyce van der Vorst,

Dank je wel voor je vraag! Om je hier een volledige uitleg over te kunnen geven, ga ik voor de zekerheid even het een en ander navragen. Ik kom hier dus nog bij je op terug!


Hoi @Joyce van der Vorst!

Na dit onderzocht te hebben, kom ik hier nog bij je op terug.

Bij een pauzering zijn er twee mogelijkheden:

  1. Je zet de pauzering erin en deze overlapt niet met wat er al is gefactureerd. Bijvoorbeeld, er is een factuur voor 1 tot en met 29 februari. Je voegt een pauzering toe voor 10 en 11 maart. Facturen worden een dag van tevoren aangemaakt. In dit geval wordt er op 29 februari een factuur aangemaakt voor 1 tot en met 9 maart, dit gebeurt pro-rato. Vervolgens wordt op 11 maart de factuur aangemaakt voor 12 tot en met 31 maart. 
  2. Je zet de pauzering erin en deze overlapt wel met wat er al is gefactureerd. Bijvoorbeeld, er is een factuur voor 1 tot en met 29 februari. Je voegt een pauzering toe voor 28 februari tot en met 3 maart (5 dagen). Facturen worden zeven dagen van tevoren aangemaakt. In dit geval is er een overloping van twee dagen. Dan wordt eerst een factuur aangemaakt op 22 februari voor de volledige maand: 1 tot en met 31 maart. Als de pauzering start, wordt deze verrekend met de gefactureerd tot datum: deze wordt met 5 dagen (duur van de pauzering) verplaatst. Verder wordt de contracteinddatum verplaatst.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende duidelijkheid heb gegeven, maar ik hoor het graag als je hier nog vragen over hebt!


Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }