Skip to main content

Vandaag heb ik een factuur gecrediteerd, omdat deze onterecht is verstuurd. Klant storneert de incasso maar deze is nog niet verwerkt. Ik lees nu dat ik met crediteren had moeten wachten totdat de stornering is verwerkt en status factuur openstaand zou zijn. Wat kan ik nu het beste doen?

 

Hi @gert-jan westerhout 

Het klopt inderdaad dat de volgorde hierin belangrijk is, om te voorkomen dat jouw lid alsnog onterecht geïncasseerd wordt.

Voor degenen die meelezen. Dat wordt beschreven in dit artikel: 

 

Hoogstwaarschijnlijk is de daadwerkelijk stornering overnight verwerkt in het systeem. Controleer daarom morgen even opnieuw de factuur, wat de huidige status is. Mogelijk dien je deze opnieuw te crediteren. Indien het morgen niet opgelost is, stuur dan even de betreffende klant door naar support@virtuagym.com of deel deze met mj via de chat in de community en dan kijken we zo snel mogelijk mee.


Vandaag staat de factuur inderdaad op openstaand dus de stornering is verwerkt. Ik zal deze (opnieuw) crediteren, maar wat moet of kan ik doen met de vorige/eerste creditfactuur (die dus iets te snel was)?


Ik kan de factuur die openstaand is niet (opnieuw) crediteren. Betekent dit dat dit niet nodig is en de factuur niet opnieuw wordt geïncasseerd door Mollie of kan/moet ik toch nog iets doen om te voorkomen?


Hi!

Indien je nu in de originele factuur (1315) deze regel verwijderd, dan zal het resultaat hetzelfde zijn als vóór de verwerking vanuit Mollie: 

De creditfactuur bestaat nog namelijk, waarin het originele openstaande bedrag is weggeschreven. Wanneer je de bovenste regelt verwijderd, dan zal de creditfactuur weer kloppend zijn en zijn de bedragen tegen elkaar weggestreept, waardoor er €0,- overblijft; wat correct is, omdat deze factuur in theorie verwijderd zou moeten zijn, maar dat niet meer kan, omdat het al een definitieve factuur was.


Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }