Skip to main content

Hi allen,

Heeft er iemand een oplossing voor het feit dat wij nu veel papierwerk hebben bij het in- en uitschrijven van sporters, plus het veranderen van lidmaatschappen? Nu laten we bij iedere inschrijving, uitschrijving en aanpassing van het contract een A4 formulier ondertekenen  maar wij hebben nogal flexibele lidmaatschappen. Je begrijpt het al, enorm veel papierwerk. 

 

Wij werken met: inschrijf-, uitschrijf, en pauzeringsformulieren (1x pw sporten - onbeperkt sporten). 

Hierdoor hebben wij veel papierwerk. Nou weet ik dat je inschrijfovereenkomsten digitaal kan ondertekenen maar is dit ook mogelijk voor het uitschrijven/pauzeren?

 

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Hi @Bas de Jong 

Dank voor jouw vraag.

In jouw portaal staat het aan dat leden digitaal contracten kunnen tekenen, maar hier lijken jullie nog geen gebruik van te maken. Hoe dat werkt, lees je hier:

 

We hebben op dit moment nog geen mogelijkheid om een lidmaatschap om te zetten van lidmaatschap A naar B, zonder daarbij het huidige lidmaatschap te beëindigen en een nieuw lidmaatschap toe te wijzen. Op het moment dat jullie bijv. de einddatum aanpassen, genereert het systeem automatisch een nieuw contract, die je opnieuw via het systeem kan laten ondertekenen. Op die manier heb je alles gedigitaliseerd.


Dat had ik gezien, top! 

 

Alleen is dat niet praktisch toch want je wil ook werken met digitale docs wanneer iemand stopt of zijn contract aanpast? Zo heb je alles in een map/platform staan. 


Hi Bas,

Dank voor de snelle reactie.

Indien je alles binnen ons platform doet, dan kan je daadwerkelijk alles binnen één platform doen. Vorige versies van de contracten blijven namelijk “gewoon” beschikbare onder het betreffende lidmaatschap. Wanneer een lidmaatschap afloopt/beëindigd wordt, dan komt deze onder “inactief” te staan bij de lidmaatschappen en ook hier blijven de contracten beschikbaar. Daarmee voorkom je ook dat je eventuele data in een map kwijtraakt, als bijv. een computer ermee ophoudt.


Klopt, daar zijn we bekend mee.

 

Maar een pauzering of beëindiging kan ik niet digitaal door de sporter laten ondertekenen. Of zie ik deze functie over het hoofd? Iets wat wel hoort bij het aanpassen van contracten natuurlijk. 


Hi Bas,

Ik moet bekennen dat ik dit verzoek niet eerder heb gezien of heb kunnen vinden, maar dit is inderdaad geen functionaliteit die we op dit moment aanbieden. 

Voor beide opties ontvangen klanten wel een bevestiging via de e-mail wanneer de actie is uitgevoerd. Aan jouw kant zal dit zichtbaar zijn binnen de contractovereenkomst, waar je o.a. ook de betalingen ziet. Zo zou het voor beide partijen wel inzichtelijk moeten zijn.

Je zou dit ook als idee kunnen posten, zodat we iets beter kunnen aanvoelen of hier mogelijk meer behoefte aan is.


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }