Skip to main content

Ik ben bezig met het opzetten van bedrijfsfitness en ben benieuwd op welke manier ik dit het beste kan instellen in Virtuagym. Dit is hoe ik het graag zou willen hebben:

Met werkgever A hebben wij een overeenkomst gesloten, dat hij de abonnementstarieven van medewerkers geheel of gedeeltelijk vergoed. We sluiten met een werkgever een contract af waarbij de korting kiest voor alle werknemers, dus geen verschillende kortingen, maar per werkgever kan dit wel verschillen. Als de werknemer een account aanmaakt en een abonnement afsluit willen we dat daar de korting al in wordt verwerkt.
 

Zijn er andere mensen die bedrijfsfitness op een zelfde soort manier hebben opgezet? Ook informatie over andere manier zijn welkom :grin:

Hoi Monica,


Goed dat je deze vraag hier zo stelt! We merken dat er steeds meer sportclubs bij ons samenwerken met bedrijfsfitness, dus ik kan me voorstellen dat dit vraagstuk interessant is voor een hoop anderen.

Ik ben benieuwd hoe de andere clubs het aanpakken, maar zelf zou ik het als volgt doen:


Lidmaatschap voor de sporters aanmaken

  1. Maak het lidmaatschap aan met de voorwaarden en beperkingen die worden afgesproken met het bedrijf.
  2. Verwerk de korting al in de prijs van het lidmaatschap, dit is het bedrag dat de sporter uiteindelijk zelf nog gaat betalen.
  3. Geef het lidmaatschap een naam met de bedrijfsnaam erin verwerkt, zo kun je later gemakkelijk op de sporters per bedrijf filteren. Bijvoorbeeld: “Virtuagym - 2x per week”.
  4. Indien het bedrijf meerdere soorten lidmaatschappen aan wil bieden maak je meerdere versies van het lidmaatschap.

 

Lidmaatschap voor het bedrijf aanmaken

Indien het bedrijf een deel van de kosten voor hun rekening neemt, zodat de sporters hun lidmaatschap met een korting kunnen afnemen, kun je een apart lidmaatschap aanmaken voor die kosten. Aangezien het bedrijf zelf verder niet zal sporten is het verder niet zo relevant wat je qua credits invult, en gaat het dus vooral om de prijs en gewenste facturatiecyclus.
Ook hiervoor zou ik aanraden de naam van het bedrijf in het lidmaatschap te verwerken. Mochten er dan meer sporters bij komen en het bedrijf meer moeten betalen kun je de prijs van dat lidmaatschap gemakkelijk aanpassen.

Medewerkers kortingslidmaatschap aan laten schaffen

Om te zorgen dat medewerkers van een bedrijf zelf hun lidmaatschap aan kunnen schaffen, direct met de korting, kun je het volgende doen:

  1. Maak een webshop categorie aan voor het betreffende bedrijf.
  2. Voeg de eerder aangemaakte lidmaatschappen voor de sporters van dat bedrijf toe (excl. het lidmaatschap voor de bijdrage van het bedrijf zelf).
  3. Zet het schuifje aan voor ‘categorie kan alleen bereikt worden door directe link’. Zo vinden de sporters die eenmaal lid zijn in de webshop niet de mogelijke lidmaatschappen voor andere bedrijven.
  4. Deel de categorie link met het bedrijf, zodat het bedrijf die intern kan delen en hun werknemers via die link hun lidmaatschap kunnen aanschaffen.

Mochten er anderen zijn die dit anders aanpakken ben ik daar ook heel benieuwd naar! 😄


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }