Skip to main content

Ik ben op zoek naar een manier om proeflessen te promoten op social media. Is er een bepaalde link die ik kan gebruiken zodat klanten van mij direct een proefles kunnen inboeken?

@roytibboel & @MarkM & @Darinda @FitCoach  Ik zag dat jullie proeflessen aanbieden op jullie website. Ik ben benieuwd hoe jullie zorgen dat de proefles goed in het rooster terecht komt. Laat het @MonicaKoning weten :muscle::arrow_down:


Hi Monica en Jeroen,

Ik maak zelf (nog) geen gebruik van een geautomatiseerd systeem, maar bel al m'n leads op en maak eerst even een praatje en vervolgens plan ik ze zelf in. Mijn leads komen binnen in de mail (heb een formulier op de website) of in whatsapp (ook via de website ingesteld).

 

Ik heb zelf een personal trainingsstudio dus dat werkt goed voor mij, voor een reguliere sportschool met wat meer doorloop is het denk ik ietwat omslachtig.


Wij gebruiken Hidden Profits voor het krijgen van leads. Deze staat via onze website gekoppeld met Clubplanner, en dat gebruiken we voor het inplannen van proeflessen en overige afspraken. 

Het rooster van Virtuagym gebruiken wij voor het reserveren van de activiteiten.

 

Gr Roy

Gamerensport


Hi allen,

Geïnteresseerden sturen een mail, app of plegen een telefoontje met de vraag voor een proefles, die plan ik in in mijn eigen agenda maar niet in het rooster van Virtuagym. Staat er op dit moment dus nog los van omdat er qua lessen nog wel is wat verschoven wordt en ik vaste sporters eerst de flexibiliteit gun om hun les te verplaatsen indien nodig!

Fijne dag!

Groetjes,

Darinda


Hi allen! Fijn dat jullie zo meedenken met Monica. Dat wordt ook vanuit ons gewaardeerd.

Er zijn nog een paar andere opties die ik graag wil belichten, over hoe je ook proeflessen kan delen:

  • Via de webshop

Als je een aparte categorie maakt in jouw webshop voor proeflessen, dan kan je hiervoor een directe categorie-link delen met jouw klanten. Dit kan bijvoorbeeld ook via sociale media. Zie:

Let op: de betaalwijze voor producten die gratis zijn is altijd “Contant”. Betaalproviders hoeven namelijk niet betrokken te worden voor gratis producten en zij kunnen/hoeven geen €0,- te verwerken.

 

Potentiële klanten "kopen” dit product > maken een account in jouw portaal en kunnen een les boeken met de eventuele credit die verbonden is met dit product. 

  • Via een widget op jouw eigen website

Maak je gebruik van het Afspraak Rooster? Dan kan je werken met een widget voor een van jouw activiteiten binnen dit afspraak rooster. Hoe je dat doet, lees je hier:

 

1. Ga naar het afspraak rooster
2. Ga naar de instellingen (tandwiel icoon op rechtsboven)
3. Ga naar activiteiten
4. Voeg een activiteit toe (bijv. een proefles)
5. Koppel de activiteit aan een categorie
6. Koppel een medewerker aan de activiteit, welke beschikbaar is (de beschikbaarheid van personeelsleden gekoppeld aan deze activiteit zal getoond worden in deze widget.)
7. Ga terug naar de instellingen
8. Ga naar Widgets
9. Klik op "Creeër widget"
10. Vul een naam in voor deze widget (bijv. gratis proefles)
11. Koppel de widget met een activiteit

Er wordt nu een code getoond die je kan kopiëren en plakken op jouw website. Na het implementeren van de widget op jouw website zal de widget drie schermen hebben die worden getoond. In deze versie kan je de widget niet aanpassen. Laat ons weten op welke manier je deze widget had willen aanpassen. 
 

Hoe werkt de widget


1. De lead kiest een dag, tijd en instructeur waar zij een les bij en mee willen boeken.



2. De lead zal eerst zijn voornaam, achternaam, e-mail en telefoonnummer (optioneel) toevoegen.



3. Het derde scherm is het bevestigingsscherm, waar de naam, activiteit, instructeur, datum en tijd worden weergeven. Op dit moment wordt er geen e-mail gestuurd naar de lead, dit wordt ook aangegeven in dit scherm. Dit is iets wat gepland staat om in een latere fase toe te voegen.

Wat gebeurt er na de boeking?


Nadat de lead de boeking heeft gedaan, zijn zij toegevoegd aan het afspraak rooster als een gast en als een lead in de Klant & Personeel module (in de linker zwarte balk in jouw portaal) met de status: afspraak gemaakt. Vanaf hier kan je deze status handmatig aanpassen van deze lead en eventueel veranderen naar een lid. 

Als jullie nog aanvullende vragen hebben over de bovenstaande opties, dan horen we dat natuurlijk graag.

Alvast een fijn weekend! :grin:


Hallo allemaal.

Mijn naam is Diredj van Beyond Fighting uit Schiedam.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar een oplossing voor de vraag van Monica.
Helaas zijn jullie antwoorden niet helemaal wat wij bedoelen.

Wij ( als ik het goed lees) willen graag dat nieuwe potentiele klanten via onze site  zich kunnen  inschrijven voor onze groepslessen ( als leads). 


Is het sowieso mogelijk om een lead in virtuagym credits voor groepslessen toe te kennen, zodat zij kunnen meedoen met de groepslessen?

Gr Diredj

 



“Wij ( als ik het goed lees) willen graag dat nieuwe potentiele klanten via onze site  zich kunnen  inschrijven voor onze groepslessen ( als leads). 


Is het sowieso mogelijk om een lead in virtuagym credits voor groepslessen toe te kennen, zodat zij kunnen meedoen met de groepslessen?”


 

Hi @Beyond Fighting

Dank voor jouw bericht in deze vraag. Middels de widget (uit mijn bericht van 25-2) kan je (potentiële) klanten wél voor de lessen uit het Afspraakrooster laten inboeken. Voor groepslessen (uit het “normale” rooster) is dit echter nog niet mogelijk. Wij zijn wel bezig om groepslessen ook te integreren in het Afspraakrooster. Dit zal op den duur betekenen dat (potentiële) klanten zich ook kunnen aanmelden voor groepslessen via de widget. Hopelijk is dit iets wat snel gelanceerd kan worden.

Een lead kan je nog geen credits toewijzen, tenzij deze lead wordt omgezet naar een klant. Wil je een lead tijdelijk klant maken? Dan kan je dit doen en dan kan je bijvoorbeeld kiezen om de klant uit te schrijven per toekomstige datum. Je kan de klant dan altijd weer terughalen als actief, indien zij uiteindelijk beslissen om tóch klant te worden.

Mocht je hier aanvullende vragen over hebben, dan horen we dat natuurlijk graag.


Dit zou echt top zijn hoop hier zeker een mailtje van te ontvangen tegen die tijd!


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }