Skip to main content

Goedemorgen,

Is het mogelijk om een koppeling te maken met mailblue? Ik zie dat het voor mailchimp al mogelijk is. Zelf vind ik mailblue stukken handiger dan mailchimp. 


Indien er geen directe koppeling mogelijk is, is er dan een alternatief? Bijvoorbeeld via Zapier en hoe kom ik dan aan mijn api / webhook?

Hi!

Dank voor jouw bericht en goed dat je hier de community voor gebruikt. 

Mijn collega die gaat over de integraties geeft hier het volgende in aan: “Mailblue is een reseller van Active Campaign, via het integratieplatform Make (vergelijkbaar met Zapier) is er wél een koppeling mogelijk. In dit geval kan je het best contact opnemen met Make, via: https://www.make.com/en/integrations/virtuagym/activecampaign. Een directe koppeling met Mailblue heeft voor ons op dit moment nog geen directe prioriteit, omdat Mailchimp wereldwijd gebruikt wordt en we liever deze koppeling nog verbeteren, op basis van de hoeveelheid aanvragen daarover.”

Mocht je hier aanvullende vragen over hebben, dan horen we dat natuurlijk graag.

Fijne dag!


Hi Rick, dank voor je antwoord. Helder, dan ga ik make eens uitproberen. Heb ik vanuit jullie dan geen api of iets dergelijks nodig?


Het is even afwachten wat Make exact nodig heeft, maar meestal zal dit jouw Club Key of API Key zijn. Deze kan je beiden vinden via Systeeminstellingen > Bedrijfsinformatie > Geavanceerd.

Mocht Make (of jullie) andere informatie nodig hebben, dan horen we dat natuurlijk graag. Veel van onze publieke API's is hier vindbaar: https://github.com/virtuagym/Virtuagym-Public-API/wiki.


Bedankt Rick,

Dan gooi ik de volgende er ook maar meteen in, zit een koppeling met e-boekhouden er in de toekomst in? Of is er net als met mailblue een omweg mogelijk voor zover je weet?


Deze specifieke partij heb ik niet vaak voorbij horen komen en daarom acht ik de kans dat er vanuit ons een directe koppeling komt niet direct heel groot in. Daarin ben ik graag eerlijk, maar daarom wil ik het niet volledig uitsluiten.

Voor deze partij heb ik geen indirecte koppeling kunnen vinden. Sorry!


Rick, Mailblue is een snelgroeiende Nederlandse versie van het amerikaanse activecampaign (volgens de statistieken de beste afleverbaarheid van emails, hoger nog dan mailchimp). Werken jullie wel met activecampaign of plannen in de toekomst?

Met welke boekhoudprogramma's zijn er wel (geplande) koppelingen? En eventueel welke webshop software valt te koppelen?

Wat mij betreft is virtuagym een hele mooie app. Nu het moment aangebroken is dat wij gaan schalen loop ik wel tegen een aantal beperkingen aan… Wij zijn echt op zoek naar automatisering van zowel administratie/facturatie met e-commerce software (virtuagym webshop is nog wel redelijk basis), emailmarketing etc.

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe grotere sportscholen met bv meerdere locaties en grote aantallen leden, automatiseringen inzetten met virtuagym. 


Hi @CleverMove 

Dank voor je uitgebreide vraag. 

Op dit moment hebben wij geen geplande koppelingen met MailBlue of boekhoudprogramma's, anders dan die we al hebben: 

Voor deze connecties worden er vanuit bovenstaande partij wel extra kosten gevraagd. 

Kan je mogelijk iets concretere aangeven naar wat voor automatisering op zoek bent m.b.t. de webshop en qua e-mailmarketing. Wat zou je graag willen doen i.c.m. onze software? Dan kan ik dit nog specifieker vragen aan de juiste collega's.


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }