Skip to main content

Hoi Community,

 

Het zou me een hoop tijd besparen als mijn klanten hun eigen lidmaatschap kunnen beëindigen vanuit de app. Weet iemand of dat mogelijk is?

Hey Brad!


Dat is een hele goeie vraag, het kan je zeker een hele hoop tijd besparen in het verwerken van opzeggingsmails van klanten.


In de systeeminstellingen van je club portaal kun je exact selecteren wat je klanten kunnen zien en bewerken wanneer ze naar hun club account info gaan.

Waar vind mijn klant die?
De club account info kan door de klant bereikt worden via een PC of door in de app bij het tabblad ‘ik’ op ‘producten’ te klikken, de klant wordt dan direct doorgeleid naar de juiste pagina.


De instellingen in je portaal kun je bij de systeeminstellingen vinden onder ‘klant instellingen’:

 

Klanten kunnen alleen hun lidmaatschap beëindigen per huidige einddatum van hun contract, of verder in de toekomst.

:grey_exclamation: Goed om te onthouden, wanneer je klanten de mogelijkheid geeft om hun eigen lidmaatschap te beëindigen, zijn de automatische verleng instellingen in het lidmaatschap.
De automatische verlengperiode bepaald wanneer de einddatum van het lidmaatschap opgeschoven wordt met nog een periode en daarmee dus ook wat de eerst mogelijke einddatum voor opzegging door de klant zal zijn.

Bijvoorbeeld: als het om een maandelijks lidmaatschap gaat en de automatische verlengperiode staat ingesteld op 1 maand, dan betekent dit dat het lidmaatschap 1 maand voordat het afloopt weer verlengd zal worden met 1 maand. Dit komt er eigenlijk op neer dat de klant dan een opzegtermijn van een maand heeft.


Mochten er meer vragen of behoefte voor tips zijn over hoe je dit in kunt stellen, laat het ons weten!


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }