Skip to main content

waarom moet ik als ik een lidmaatschap aan een klant toewijs een dag selecteren en kan ik dit niet open laten zodat de klant zelf kan kiezen welke dag hij/zij komt trainen. 

Hi Bart,

De reden dat er een datum gekozen dient te worden bij het toewijzen van het lidmaatschap, is omdat het systeem graag wil weten hoe de facturatie eruit zou moeten zien. Stel dat jij geen datum zou kiezen en dat de klant zelf een datum zou mogen kiezen, maar dat bijvoorbeeld niet doet, dan heb je een lidmaatschap in je systeem staan waarvoor de klant niet gefactureerd zou kunnen worden.

Klanten kunnen zelf bepalen wanneer zij komen trainen. Dat is maar deels afhankelijk van het lidmaatschap: hebben zij voldoende credits (met de juiste geldigheid) verkregen vanuit het lidmaatschap, dan kunnen zij lessen inboeken.

Mocht dit niet jouw vraag beantwoorden, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Fijne dag!


Deels heb ik antwoord, maar heb nog een onduidelijkheid/vraag dan.

Ik maak een lidmaatschap aan in het systeem voor 1 x in de week (4x in de maand) de klant krijgt op zondag zijn credit en die is een week geldig en dat kost hem dan €30,- bijvoorbeeld.

We voeren in het systeem alle nodige bankgegevens in, klant gast akkoord met algemene voorwaarden dan wordt toch automatisch elke maand de €30,- afgeschreven ongeacht of die klant nu komt trainen of niet ??... 

Groet Bart 


Hi Bart,

Het systeem kijkt inderdaad niet naar het feit of de klant daadwerkelijk gebruik heeft gemaakt van zijn of haar credits. Het systeem kijkt naar de cyclussen die je ingesteld hebt: Dit is bijvoorbeeld een betaling per week of per maand (ongeacht van het gebruik van de credits).

Wanneer je het fijner vind voor jouw klanten om een x-periode gebruik te kunnen maken van een x-aantal credits, dan zou je ook strippenkaarten kunnen aanmaken via Systeeminstellingen > Kassa. Deze producten kan je in de webshop aanbieden. Let op: dit is alleen mogelijk wanneer je de module Lidmaatschappen & Betalingen hebt, i.c.m. de kassa- en webshop.

Het nadeel van een los product i.p.v. een lidmaatschap, is dat hier geen automatische verlenging in mogelijk is.

Hier lees je hoe je een kassa-product maakt: 
https://support.virtuagym.com/s/article/Hoe-creeer-ik-een-product-voor-de-kassa?language=nl_NL

Via systeeminstellingen > webshop > bij de categorieën kan je de producten aan een categorie toevoegen. Wil je hier meer informatie over? Dan horen we dat natuurlijk graag.


Ritten kaarten heb ik…

Ging mij er puur om dat ik een dag moet koppelen aan een lidmaatschap en niet de keuze heb om dat niet te doen…

Maar ik weet voldoende..

Ik geef maandag als standaard dag op en geef aan de klant door dat ze zich zelf ook op een andere dag kunnen in plannen en dat dat dus niet perse de maandag hoeft te zijn.

 

Bedankt 


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }