Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben nieuw met dit programma en wil binnenkort starten met small group. Ik vraag mij af wat makkelijker is per 4 weken factureren en abonnementen afsluiten of per maand. Ik kan mij voorstellen dat je dan soms net wel of geen credit krijgt om in te schrijven in de lessen.

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Groetjes,

 

Ted

Hi Ted,

Bedankt voor je bericht, goed je hier te zien!

Dit is inderdaad een goeie vraag. Ik denk dat dit afhangt van persoonlijke voorkeur maar over het algemeen zou ik zeggen dat maandelijks factureren iets overzichtelijker is. 

Zie hier een aantal zaken om mee rekening te houden:

  • Wanneer je vierwekelijks factureert, zal er altijd gefactureerd worden vanaf de startdatum van het lidmaatschap. Dit betekent dat de facturen van klanten dus niet tegelijk lopen per 1e van de maand. De ene klant kan dus een factuur hebben lopen vanaf 11 januari en een andere klant vanaf 20 januari bijvoorbeeld. Hierdoor zul je waarschijnlijk wekelijks gaan incasseren. Daarnaast zul je klanten dan 13 keer per jaar factureren i.p.v. 12 keer. Dit betekent dat je 1 maand per jaar dubbel factureert (wanneer een lidmaatschap een jaar duurt), dit kan voor sommige klanten verwarrend zijn. 
  • Wanneer je maandelijks factureert kun je alle facturen per de 1e van de maand laten lopen waardoor je maar 1 keer per maand hoeft te factureren. Voor nieuwe leden die halverwege de maand starten zal eenmalig een pro rata factuur worden aangemaakt. Ik denk dat dit voor veel mensen het meest overzichtelijk is. Echter wanneer je het lidmaatschap zo instelt dat alle credits aan het begin van de maand worden uitgegeven, zit je inderdaad met het 'probleem’ dat niet elke maand evenveel weken heeft. Dit zou je kunnen oplossen door credits wekelijks uit te geven zodat je zeker weet dat leden elke week kunnen sporten. Het enige nadeel hiervan is weer dat leden de credits niet in één keer ontvangen en dus (afhankelijk van je instellingen) minder lang vooruit kunnen boeken.

Zijn er wellicht andere mensen die hier hun ervaring zouden willen delen?

 

Groetjes,
Lian

 


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }