Skip to main content

Mijn vraag is voor diegene die een personal training abonnement hebben voor 1x per week waarbij elke maand er een automatische incasso plaatsvindt. Hoeveel credits geef je dan per maand aan de klant aangezien je soms de ene maand 5 credits nodig hebt en de andere keer 4. als ze 1x per week komen. Hoe los je dit op??

Alvast bedankt voor de tips

Hi Fox,

Goede vraag! Je kunt in dit geval het beste de credituitgifte aanpassen. Deze kan ook op wekelijks worden gezet. Zie dit voorbeeld waarbij iemand elke week 1 credit krijgt (die 1 week geldig is): 

 

 

Ik hoop dat je er zo uit komt! Fijne dag. 


ik begrijp je antwoord, maar hoe doe je dat als iemand wekelijks op een vaste dag- en tijd komt? bijvoorbeeld op een maandag...dan kan je pas een week van tevoren iemand inplannen??


Hi Fox,

Goede vraag! Nee hoor, je kunt je klanten gewoon vooruit inplannen. Hiervoor moet je zorgen dat de creditafschrifte niet op direct staat, maar bijv. op 1 dag voordat de les start.Dit kan je aanpassen via systeeminstellingen > credits:

 

De klant wordt dus wel langer van te voren ingeboekt, maar betaalt de credit telkens 1 dag voor de les start. 

Hopelijk is dit helder! Let me know als je nog meer vragen hebt. 


Dank je wel, helder. En stel dat de klant een keer niet kan, wat gebeurd met deze credit? Aangezien ze per maand betaald…is ze deze kwijt of wat doen andere in dit soort situaties? 


Hi! 

Je hebt het nu over de geldigheid van credits. Als jij er voor kiest dat credits 1 week geldig zijn, vervallen ze na een week. Als een klant de credit na 1 week niet opgebruikt, is hij hem dus ‘kwijt’. Als je de geldigheid van een credit op een andere periode zet, bijvoorbeeld een maand, geef je de klant de mogelijkheid om de credit nog op een ander moment te gebruiken binnen die maand. 

Dit is dus even afwegen wat het beste bij jullie wensen past! Wil je dat als een klant een les mist, hij die les kwijt is, of mag hij die een ander moment inhalen? 

Laat het vooral weten als je hier nog meer vragen over hebt. 


Dank je wel voor de informatie...ik ben zo benieuwd hoe andere dit doen in dit soort situaties. Want bij iedereen is het weer anders...


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }