Skip to main content

Hallo!

Per ongeluk heb ik een proforma factuur verwijderd. Kan ik dit herstellen?

Of wat kan ik doen (anders dan handmatig een factuur aanmaken) om dit te herstellen?

Hi Gert-Jan! 

 

Bedankt voor je bericht in de community. 😄

 

Wanneer je een factuur wilt aanmaken voor een vorige periode kun je naar het lidmaatschap van de klant gaan en deze aanklikken. Je ziet dan een rijtje met de contractovereenkomsten waaronder de startdatum, einddatum en de gefactureerd tot datum. 

 

De gefactureerd tot datum is de datum tot wanneer de klant heeft betaald. Indien je de pro forma factuur hebt verwijderd voor de vorige periode dien je de gefactureerd tot datum terug te zetten naar de datum 1 dag voor de datum vanaf wanneer de volgende factuur moet lopen. Dus bijvoorbeeld: 

 

Je hebt de factuur van 1 april tot 30 april verwijderd en je wilt deze opnieuw aanmaken. Dan zet je de gefactureerd tot datum terug van 30/4 naar 31/3. 

 

Als je dan klikt op de 3 stipjes waar je ook het lidmaatschap kunt stopzetten/pauzeren rechtsbovenin bij de contractovereenkomsten kun je klikken op 'maak volgende factuur'. Deze zal dan in het geval van mijn voorbeeld lopen vanaf 1 april tot 30 april. 

 

Hopelijk lukt het zo! 😊


Super, bedankt voor je snelle reactie. Het is gelukt :-)


Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }