Skip to main content

Is het ook mogelijk om lidmaatschappen te verwijderen? Ik ben overgestapt op andere lidmaatschappen en heb de lopende lidmaatschappen laten verlopen. Nu wil ik deze oude verwijderen, maar ik kan lidmaatschappen alleen aanpassen. Weet iemand of/hoe dit kan? Zelfde geld voor lessen in het rooster. Waar/hoe kan ik deze verwijderen?

Hey!

 

Goeie vraag. 

 

Het is niet mogelijk om lidmaatschappen volledig te verwijderen, omdat dan alle gegevens (bij klanten) van die lidmaatschappen ook verloren zouden gaan.

 

Wat je wel kunt doen is het lidmaatschap op inactief zetten. Dit doe je via het lidmaatschap in de systeeminstellingen > lidmaatschappen > klik op het potloodje bij het lidmaatschap.

 

Hier kun je kiezen voor inactief:

 

 

Als je het lidmaatschap vervolgens opslaat, staat deze niet meer in de lijst van actieve lidmaatschappen, maar kun je deze wel nog terugvinden onder ‘inactief’:

 

 

Hopelijk helpt dit om het overzicht te houden in je lijst van lidmaatschappen, zonder dat er gegevens verloren gaan!

 

 


Bedankt, dit gebruik ik inderdaad ook. Het helpt wel iets.

 

Is er ook een mogelijkheid om lessen (roosteractiviteiten) te verwijderen?


Hi!

 

Jij zit vol met goeie vragen ;-)

 

Daar geldt eigenlijk dezelfde logica. Volledig verwijderen is niet mogelijk, wel raden we vaak aan om deze roosteractiviteiten aan te passen via de systeeminstellingen > roosterinstellingen:

 

Pas hier de activiteit aan naar:

 

  • ‘Zichtbaar voor alleen mij’: hierdoor kunnen andere collega's de activiteit niet meer vinden en is de lijst voor hen dus ‘schoner’.
  • Verander de naam naar een term waardoor jij weet dat deze activiteit niet meer nodig is: bijvoorbeeld ‘verwijderd’.

Ik begrijp dat het net wat minder netjes oogt dan in de lidmaatschappen (actief vs inactief) maar zo heb je wel meer overzicht.

 

Ik hoop dat dit je een beetje helpt :)

 

 


duidelijk, bedankt! Ook dit deed ik al, maar de lijst wordt zo wel lang 😅 Wie weet een optie voor de toekomst?


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }