Skip to main content

Als voorbeeld geef ik dat een klant van mij een jaarabonnement heeft aangekocht. de eenmalige kosten heeft ze bij haar vorige abonnement al voldaan. Nu rekent de webshop weer inschrijfgeld terwijl ze al lid is. Tevens ontvangt ze een factuur per e-mail en daarin staat dat het bedrag moet worden overgemaakt terwijl het automatische incasso is. Dit is ook zo ingesteld.

Het zou mooi zijn dat de webshop klanten die al lid zijn kunnen herkennen en geen eenmalige kosten meer berekend als de klant via de webshop een product aanschaft en dat de factuur automatisch de betalingsmethode herkent en ja...ik kan de tekst in de e-mail aanpassen m.b.t. de facturatie OF de facturatietekst aanpassen maar eigenlijk ...in deze tijd….zou het systeem dit echt moeten doen. Tot nu toe vindt ik de webshop vs kwaliteit nog steeds tegenvallen….en eigenlijk niet prof...

Hoi hoi

 

Dank voor je vraag!

 

Inderdaad wordt er door de webshop geen onderscheid gemaakt tussen ingeschreven klanten en nieuwe klanten bij een aanschaf. Dit zou mogelijk een idee zijn om te posten onder ‘ideeën’! Zo kunnen andere clubs hierop stemmen en wordt er mogelijk naar gekeken als er animo is.

 

Nu verwacht ik dat de meeste clubs bij een nieuwe aanschaf van een lidmaatschap dit handmatig toewijzen via het klantenaccount > producten > lidmaatschap toewijzen. Hier kun je namelijk wel de optie ‘eenmalige kosten’ uitzetten:

 

 

Als je wil dat klanten een nieuw lidmaatschap krijgen (welke ingesteld staat met eenmalige kosten) dan zou ik je adviseren om dit handmatig te doen. 

 

Wanneer er automatische incasso gekozen is als standaard betaalmethode, dan zou de klant geen mail moeten ontvangen met de factuur + verzoek om te betalen. Indien dat wel het geval is, zou je me een screenshot willen sturen van zulke mail? Dan kijk ik er met je naar!

 

 

 

 

 

 


ik weet idd bij handmatig toevoegen dat dit kan, maar klanten die eerst een half jaar abonnement bijvoorbeeld hebben gehad en daarna een jaarabonnement willen , hebben al inschrijfgeld betaald en willen dan graag een vervolg geven en ik neem aan dat de bedoeling is van een webshop dat het makkelijker voor de klant is en voor ons is dat de klant dit zelf doet...


 

Dit is inderdaad nog niet mogelijk, maar wel een goed idee. Je zou dit onder ideeën kunnen plaatsen onder de noemer “Instelling: geen eenmalige kosten bij webshop aanschaf reeds ingeschreven klanten”. Mogelijk zijn er meer clubs die hier de waarde van inzien!


Reageer


.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }