Skip to main content

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je gebruikt kunt maken van geautomatiseerde betalingen. 

Geautomatiseerde betalingen

Geautomatiseerde betalingen instellen

1. Ga naar “Systeeminstellingen.”
  2. Klik op “Betaalmethonden” onder “Manage.”
  3. Klik onderaan de pagina op de toggle achter “Geautomatiseerde Betalingen” om de geautomatiseerde betalingen in te stellen.
    Let op: deze optie verschijnt alleen wanneer één van de beschikbare betaalmethodes actief is (voor Nederland is dit Mollie).
  4. In het venster dat nu verschijnt kun je instellen hoe vaak je jouw facturen naar de aangesloten betalingsprovider wilt versturen. 

Aandachtspunten

• Facturen worden alleen uitgevoerd wanneer de betaalmethode staat ingesteld op automatische incasso.
  • Deze functie werkt niet met Paypal.
  • Facturen zullen rond 2 uur 's nachts naar de betalingsprovider worden verstuurd.
  • Het systeem zal geen facturen ouder dan twee maanden (62 dagen) uitvoeren om te veel pogingen te vermijden.
  • Geautomatiseerde betalingen zullen alleen bestaande facturen in het systeem uitvoeren en geen facturen die nog niet zijn aangemaakt.

FAQ 

Welke betaalmethode moet ik gebruiken in de factuur zodat deze kan worden uitgevoerd met de geautomatiseerde betalingen?
Alleen facturen met een online betaalmethode (Paysafe, Mollie SEPA, EzyPay, GoCardless) worden uitgevoerd. Facturen met andere betaalmethoden werken niet.

Hoe kan ik de betaalgegevens van mijn lid toevoegen?
Voor Mollie SEPA, EzyPay en GoCardless wordt de eerste factuur direct opgehaald door de terugkerende factureringscyclus, mits de benodigde bankgegevens zijn ingevuld in het klantprofiel.

Voor Paysafe wordt de eerste factuur die je klant ontvangt voorzien van de FRST-status, wat betekent dat het lid zijn betaalgegevens nog steeds niet heeft toegevoegd. Je kunt deze facturen bekijken door naar de Financiële Module te gaan en het volgende filter toe te passen: Openstaand > Online betalingen > Paysafe.

Het systeem stuurt het lid een e-mail met een betaallink om zijn betaalgegevens toe te voegen en zijn eerste betaling te voltooien.

Hoe factureert het systeem mijn leden die hun betaalgegevens al hebben opgeslagen?
Zodra de betaalgegevens van het lid in het systeem zijn opgeslagen, wordt de betaling automatisch uitgevoerd en naar je online betaalprovider gestuurd.

Kan ik leden verwijderen/uitsluiten van het automatisch in rekening worden gebracht?

Middels de volgende stappen kun je klanten uitsluiten van online betalingen:
Ga naar Klanten  > Klantprofiel van desbetreffende lid > Scroll naar beneden > vink het vakje “Uitsluiten van betaling” aan.

Hoe kan ik verschillende betalingscycli instellen? 
Wanneer je verschillende betalingscycli wilt instellen, raden we je aan om contact op te nemen met het Support team zodat we samen kunnen kijken wat het beste bij jullie wensen past.

Geen reactie

Reageer

.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }