Skip to main content

Hoe kan ik leden gelimiteerd toegang geven tot de club?

• November 27, 2023
  • 1 reactie
  • 243 Bekeken

Virtuagym
Community Manager
Forum|alt.badge.img+1

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je leden gelimiteerd toegang kunt geven tot de club. Houd er rekening mee dat dit alleen mogelijk is in combinatie met het check-in systeem.

Leden gelimiteerd toegang geven

Beperkte toegangstijden

Wanneer je gebruik wilt maken van beperkte toegangstijden dien je dit eerst aan te zetten in het lidmaatschap. 

Volg onderstaande stappen wanneer je dit nog niet gedaan hebt:

1. Ga naar Systeeminstellingen > Lidmaatschappen.
  2. Selecteer het gewenste lidmaatschap en klik op “Bewerken.”
  3. Ga naar Lidmaatschap omvang en kies hier voor “Gelimiteerde toegang.” Hier bepaal je op welke specifieke dagen en/of tijden de leden van dit lidmaatschap toegang moeten krijgen tot de club. 

Check-in 

Om er voor te zorgen dat leden met gelimiteerde toegang niet naar binnen kunnen buiten deze tijden om, volg je onderstaande stappen:

1. Ga naar Systeeminstellingen > Hardware & Integraties.
  2. Klik je op jouw aangemaakte instellingen en zorg je dat credits worden gebruikt voor de check-in. 

Let op! Het gebruik van credits is noodzakelijk om gelimiteerde toegang voor check-in te gebruiken.

3. Daarnaast zul je de onderstaande optie moeten aanvinken:

Lid heeft geen actief lidmaatschap: 
Wanneer je deze optie aanvinkt, betekent dit dat volgende leden geweigerd zullen worden: 

• Leden die GEEN ACTIEF lidmaatschap hebben de toegang zal worden geweigerd.
  • Leden die BUITEN hun gelimiteerde toegangstijden zitten, omdat zij zullen worden gezien als leden met een INACTIEF lidmaatschap.
  • Leden met credits LOS van een lidmaatschap (bijvoorbeeld via een rittenkaart).

De volgende leden krijgen dan geen toegang:

• Leden met een ACTIEF lidmaatschap maar geen actieve credits meer (bijvoorbeeld als zij maar 1 credit per week krijgen en deze al hebben gebruikt).
  • Leden met een INACTIEF lidmaatschap (gepauzeerd, buiten hun toegangstijden of geannuleerd/gestopt).
  • Leden met GEEN lidmaatschap of actieve credits.

Conclusie

Wanneer je gelimiteerde toegangslidmaatschappen wilt gebruiken bij check-in, let er dan op dat je de volgende stappen hebt ondernomen:

1. Gelimiteerde toegangstijden toegevoegd aan het lidmaatschap.
  2. Het gebruik van credits aangevinkt bij check-in instellingen.
  3. De optie ‘Weiger toegang wanneer lid geen actief lidmaatschap heeft’ is aangevinkt in de check-in instellingen.

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Explorer
  • November 29, 2023

Hallo, 
Ik probeer dit toe te voegen, omdat ik niet wil dat klanten nog gebruik kunnen maken van de app als er geen afspraken meer zijn.
ik heb bij de hardware connectie de instelling toegevoegd, maar krijg deze niet te zien bij het lidmaatschap.
Als er een credit gebruikt wordt voor het inloggen? moet ik dan extra credits voorzien of hoe moet ik dit juist zien? Klanten die ingelogd blijven, wat gebeurd er daar?

.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }