Het is mogelijk om jouw InBody lichaamscompositie analyzer te koppelen aan het Virtuagym- portal en app.
InBody lichaamscompositie analyzer
Door gebruik te maken van de integratie kunnen clubs en coaches de voortgang van leden in de Virtuagym-app volgen met een uitgebreide set van progressie trackers die leden helpen hun doelen te bereiken - van het verliezen van een paar kilo's tot een complete lichaamstransformatie.
Wat is lichaamscompositie?
Lichaamscompositie is een methode om te analyseren waaruit het lichaam is opgebouwd. Onder andere worden vet, proteïne, mineralen, lichaamswater gemeten. Lichaamscompositie analyses kunnen accuraat veranderingen in vetmassa, spiermassa en vetpercentage weergeven. Dit helpt coaches, personal trainers, patiëntenzorg, en corporate wellness naar een heel nieuw niveau te tillen. Het kan ook helpen bij het personaliseren van het trainingsplannen en het biedt onmiddellijke waarde.
In 45 seconden, ontvangt het lid een uitgebreide set aan informatie met belangrijke indicatoren zoals: spiervolume en- verdeling, vetpercentage, basaalmetabolisme en nog veel meer.
Welke modellen zijn integreerbaar?
De volgende InBody modellen zijn te integreren:
-
InBody270
-
InBody370S
-
InBody570
-
InBody770
Eerst worden de waarden gemeten door InBody en vervolgens overgebracht naar het profiel van het Virtuagym lid.
Hoe kun je verbinding maken?
Klik hier om de handleiding te openen.
Welke waardes kan ik verkrijgen via InBody?
Je kunt ongeveer 30 waardes van de lichaamssamenstelling bijhouden:
-
Gewicht
-
Totaal Lichaamswater
-
Vetpercentage – Totaal
-
Vet – Visceraal
-
Vetmassa – Rechterarm
-
Vetmassa – Linkerarm
-
Vetmassa – Rechterbeen
-
Vetmassa – Linkerbeen
-
Vetmassa – Torso
-
Vetmassa – Totaal
-
Vetvrije massa – totaal
-
Lichaamsmassa-index (BMI)
-
Spiermassa – Totaal
-
Vetvrije massa – Rechterarm
-
Vetvrijemassa – Linkerarm
-
Vetvrijemassa-- Torso
-
Vetvrijemassa – Rechterbeen
-
Vetvrijemassa – linkerbeen
-
Basaalmetabolisme
-
Botmassa
-
Omtrek – Nek
-
Omtrek – Borst
-
Omtrek – Heup
-
Omtrek – Taille
-
Omtrek – Bovenarm Rechts
-
Omtrek – Bovenarm Links
-
ECW/TBW- verhouding
-
Intracellulair Water (ICW)
-
Extracellulair Water (ECW)
-
Taillie-Heup Verhouding
Om de waarden in het profiel van een lid te kunnen zien, moeten deze worden ingeschakeld. In dit artikel vind je meer details over hoe je de voortgang van jouw lid kunt volgen.
Hoe vind ik mijn cliënt om een meting mee uit te voeren?
Om leden op te zoeken en InBody in staat te stellen de metingen naar Virtuagym te sturen, moet je het lidnummer van het lid die je wilt opzoeken, hebben. Deze kan je vinden in de klantgegevens. Dit hoeft alleen de eerste keer te gebeuren, bij de volgende gelegenheden kan je gewoon het lid opzoeken in de InBody softwaredatabase.
Waar kan ik mijn resultaten inzien?
Je kunt de resultaten van jouw klanten inzien via de Progressie tracker.
- Ga naar de “Coach” module op Web of open de Virtuagym Coaching App op jouw telefoon en ga naar klanten.
- Selecteer een lid.
- Klik op de progressie tracker in de bovenste menubalk (pictogram van een grafiek).
Het is ook mogelijk om de resultaten te bekijken in de app voor het lid en in de coach app voor de coach.
Let op! Deze integratie wordt gebouwd en onderhouden door InBody. Voor het oplossen van problemen en andere zaken kunt u contact opnemen met het InBody Support team.