Skip to main content

In dit artikel leggen we je uit hoe je Virtuagym Touch instelt, en wat alle mogelijkheden zijn. 

Virtuagym Touch

Hoe log ik in op mijn Virtuagym Touch?

1. Log in met je Virtuagym personeelsaccount om van start te gaan met het instellen.
  • Alleen clubmanagers kunnen inloggen en de admin instellingen van de Touch aanpassen/instellen.

Let op! Hier is WiFi of ethernetverbinding voor vereist.

1. Druk op “Start.”

1. Maak je pincode aan.
  • Je kunt elke 4-cijferige pincode aanmaken. Deze pincode wordt gebruikt wanneer je in de toekomst de Touch instellingen wilt wijzigen.
  • Voer je pincode voor een tweede keer in om deze te bevestigen.

Hoe stel ik mijn Virtuagym Touch in? En hoe stel ik in welke modules ik wil zien?

Door de schakelaars in te schakelen kan je de modules selecteren die je op dit scherm wilt weergeven:

• Activiteiten: Een uitgebreide bibliotheek van 3D gevisualiseerde oefeningen die kunnen worden bekeken en gefilterd op spiergroep en/of apparatuur.
  • Workouts: Een bibliotheek met workouts die leden kunnen gebruiken als inspiratie of uit te voeren met een virtuele trainer (1 op 1 of 1 op vele). Deze kunnen ook in de mobiele app worden gezet met behulp van QR.
  • Circuits: Een virtuele trainingsoplossing voor het coachen van meerdere oefeningen tegelijk op één scherm.

Let op! Om op de Touch je workouts en circuits weer te geven, moet je eerst deze workouts en circuits aanmaken en opslaan in de workout editor van je online Virtuagym portaal (zie 'Hoe creëer je workouts & circuits' voor een tutorial waarin je uitleg krijgt over hoe je dit doet).

Hoe stel ik in dat alleen een deel van de activiteiten worden getoond?

Wanneer je de activiteiten module inschakelt, wordt je gevraagd om de apparatuur te selecteren die gebruikt wordt voor de activiteiten die je aan de gebruikers wilt tonen:

• Filter de activiteiten eenvoudigweg door de schakelaars van de apparatuur in te schakelen. Je kunt ook eenvoudig alle activiteiten selecteren of deselecteren.

Virtuagym Touch ondersteunt duizenden oefeningen waarvan de meeste live 3D ondersteunen (waardoor 360⁰ rotatie in de activiteitsmodus mogelijk is). Als je alleen de oefeningen wilt weergeven die dit ondersteunen, vink dan het vakje "Alleen activiteiten met 3D-functionaliteiten tonen" aan.

• Klik op “Opslaan.”

Hoe stel ik in dat alleen een deel van de workouts worden getoond?

Wanneer je de workout module inschakelt, kun je de workouts op basis van twee opties filteren:

• Apparatuur (linker scherm); je wordt eerst gevraagd om de apparatuur te selecteren die gebruikt wordt in de trainingen die je aan de gebruikers wilt tonen.
  • Individueel (rechter scherm); na bevestiging van de filter van de trainingsapparatuur kan je individuele workouts filteren die zijn aangemaakt in de Workout editor in je online Virtuagym portaal.
  • Klik op “Opslaan.”

Het aantal beschikbare/geselecteerde trainingen wordt altijd onderaan de pagina getoond.

Hoe stel ik in dat alleen een deel van de circuits worden weergegeven?

Wanneer je de circuits module inschakelt, kun je individuele circuits die in de workout editor zijn aangemaakt in je online Virtuagym portaal filteren.

• Filter de circuits eenvoudigweg door de schakelaars in te schakelen. Je kunt ook eenvoudig alle circuits selecteren of deselecteren.
  • Klik op “Opslaan.”

Het aantal geselecteerde circuits wordt altijd onderaan de pagina weergegeven.

Hoe kan ik mijn Touch gaan gebruiken?

Om te beginnen, selecteer een module en start je de oefening, workout of circuittraining!

Hoe gebruik ik de Activiteiten?

Onder de activiteiten module vind je de beschikbare activiteiten die je eerder hebt ingesteld. In de modus Volledig scherm kan je zien welke spieren getraind worden en de QR-code scannen om de activiteit op te slaan in je Virtuagym App.

Stel filters in om te selecteren welke spieren je wilt trainen of welke apparatuur je beschikbaar hebt.

Hoe gebruik ik de Workouts?

Onder de workouts module, vind je verschillende workouts met verschillende oefeningen die door Virtuagym of door jezelf zijn gemaakt. Bekijk de algemene trainingsinformatie zoals de benodigde apparatuur en het doel van de training en de activiteiten in de workout.

Hoe gebruik ik Circuits?

In de circuits module kan je alle trainingsschema's van het circuit bekijken op basis van het aantal oefeningen en eventueel de rondes aanpassen.

Hoe maak ik mijn eigen workouts en circuits?

Om je eigen workouts te maken log je in op je online Virtuagym-portaal vanaf je computer. Selecteer "Coach" en vervolgens "Trainingsschema's" in het linkermenu om te beginnen met het maken van jouw eigen workouts.

Selecteer "Workout editor" of "Nieuw trainingsschema.” 

1. Begin met het toevoegen van oefeningen aan de workout of het circuit.

Voor het instellen van het circuit raden wij je aan om “Tijd-gebaseerd” als standaardinstelling te gebruiken. Houd er rekening mee dat de circuitspeler maximaal 9 oefeningen tegelijkertijd kan weergeven. Dit zijn altijd de eerste 9 oefeningen die aan het circuit worden toegevoegd.

1. Bepaal of je wilt dat dit een training of een circuit is.

Als je het schema als circuit wilt opslaan, sla dan op als:

• Zichtbaar voor: “Medewerkers in mijn club.”
  • Vink aan: “Maak deze workout beschikbaar op de NEO Health Touch” en “Sla als circuit op voor de NEO Health Touch.”

Als je dit plan als workout wilt opslaan, sla dan op als:

• Zichtbaar voor: iedereen binnen mijn club.
  • Vink aan: “Maak deze workout beschikbaar op de NEO Health Touch.”
  • Vink NIET aan: “Sla als circuit op voor de NEO Health Touch.”

1. Synchroniseer je touch om de nieuw aangemaakte workout of het nieuwe circuit weer te geven.
  • Ga naar de instellingen op het scherm van je Touch en kies "Synchroniseer gegevens.”
  • Als de gegevens succesvol zijn gesynchroniseerd, ga dan opnieuw naar het scherm Instellingen en kies "Wijzig modules.”
  • Kies "Configureren" binnen het circuit of de workout module en schakel de schakelaar van het nieuwe circuit of de nieuwe workout in.
  • Klik op "Opslaan.”
  • Sluit het scherm met instellingen af via de linkerbovenhoek.
Geen reactie

Reageer

.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }