Skip to main content

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een contract/lidmaatschap bij een lid kunt beëindigen. Volg hiervoor het stappenplan.

Stappenplan

1. Ga naar “Klanten.”
  2. Selecteer een lid.
  3. Ga naar het tabblad “Producten.”
  4. Klik op het lidmaatschap waarvan je het contract wilt beëindigen.
  5. Klik op de 3 puntjes in de contractovereenkomsten
  6. Klik op “Beëindig lidmaatschap.”

Er zijn twee mogelijkheden: beëindig het lidmaatschap per direct, of beëindig het lidmaatschap per afloopdatum.

1. Beëindig het lidmaatschap per direct: Het lidmaatschap wordt onmiddellijk beëindigd. Alle contract gerelateerde toegang wordt hierdoor geblokkeerd. Zo kan het lid kan niet meer inchecken. Ook vervallen direct alle credits die gekoppeld zijn aan dit lidmaatschap.
  2. Beëindig het lidmaatschap per afloopdatum: Gebruik deze optie wanneer het lid niet per direct wil stoppen, maar per een datum in de toekomst. Bijvoorbeeld wanneer er een opzegtermijn is, of als het lid alvast de opzegging doorgeeft per de contract einddatum. Het lidmaatschap blijft op deze manier dus actief tot de contract einddatum. Facturen blijven tot die datum gegenereerd worden en het lid kan nog inchecken (en eventueel credits gebruiken).

Wanneer je een lidmaatschap beëindigt, kan het zo zijn dat er al een factuur voor de komende periode klaar staat die niet meer betaald hoeft te worden. Virtuagym verwijdert nooit automatisch facturen. Indien het nog een pro forma factuur is, dien je deze zelf te verwijderen. Indien het al een definitieve factuur is, dien je deze te crediteren. Hoe je dat doet lees je hier

Let op! Na het beëindigen van een lidmaatschap heeft een lid nog steeds toegang tot je portaal en app. Om de toegang volledig te blokkeren dien je het lid ook uit te schrijven. Hoe je dat doet lees je hier

Hoi, hoe kun je een abonnement beëindigen op een toekomstige datum?

Ik heb nu bijv. een klant die vanaf 01-08 overstapt op een abo via bedrijfsfitness dus wil ik haar lopende abo per 31-07 stopzetten. Deze optie zie ik niet terug in deze uitleg. Graag advies. Bedankt!

Reageer

.main-menu-list.main-menu-list--quiclinks { display: none; }